Užívám si zahrádkářskou praxi

27.09.2021

Jako opravdový zahrádkář mohu sušit seno, pěstovat zleninu, opékat špekáčky na grilu, mohu se věnovat chovu zvířat, která nepřinášejí hospodářský zisk, a pěstovat klidně granátová jablka v květináčích, ze kterých třeba také nikdy žádná úroda nebude.

Na co velké lány a velkochovy? Na nic... Včera jsem svážel seno až do úplné tmy, kdy na špičku žádného z pracovních nástrojů už vidět nebylo. Naše kočka Miný Kocijánka se třemi koťaty Můrákem, Kocijánem a Mikešem byla na louce až do úplného konce. A pak mě všichni doprovázeli k domovním dveřím. Máme to pod plachtou, ale jetelinu pořád ještě jistí kompostér. Sice byla posečená jako první, ale se sušením této plodiny bývají někdy problémy i v pravé žně, kdy se slunku nechce svítit a ráno jsou mlhy a nebo velká rosa. Kdybych jako svatební dar jednou dostal telátko a nebo poníka, jsem připraven.

Včera se poprvé rozezněla malá stolářská dílna. Jako první pokusný produkt z ní dnes vyšly dveřní zárubně. Do rybářské bašty už sníh foukat nebude. Jinak ale zatím nemám čas jet ani pro slíbený leknín a věžičku také zenedbávám. Ještě že většinu švestek už mám sklizených. Když se na to odumření švestkového sadu dívám s odstupem, mrzí to. Na druhou stranu je to však příležitost pěstovat jiné ovocné druhy. Po švestce švestku stejně nemá cenu sadit a žádnou jinou peckovinu také ne. Mám rád ovocné cidery a to víc než panáka slivovice. Držte tedy palečky, aby jabloně které mám k tomuto účelu již vlastnoručně zaštěpované a připravené k podzimní výsadbě, byly ty pravé odrůdy pro tyto produkty.

Z peckovin vstupují do plodnosti krajové odrůdy renklod. Některé jsem dlouho a hodně pracně hledal. A u nich se kromě přímého konzumu těším i na destilát, až se produkce stromů zvýší. Až jednou budu mít ten kemp, abych mohl se stálými návštěvníky něco dobrého okoštovat.

Akorát mě hodně mrzí záležitost s hledáním nového domova pro ty koťata, protože z toho někteří lidi udělali doslova politickou záležitost...

Kočičí banda v plné parádě.

Pro pokračování klikněte v menu na záložku BLOG
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky